20 timmar

Idag var det sista dagen jag var ansvarig på jobbet, sista dagen jag har 30 timmar på kontrakt och det känns helt underbart. Nu har jag varit ansvarig för en stor butik i Stockholm i ett år och 1 månad, en resa som har varit upp och ner. Jag har lagt många erfarenheter i min ryggsäck och jag är stålt över att ha klarat av detta ansvar. Det är inte lätt alla gånger att var 21 år och ha en hel butik på ens axlar, speciellt inte här i Stockholm. Man får vara med om så himla mycket och ingen dag är verkligen den andra lik. Jag valde därför för en månad sedan att bli säljare igen, vara på golvet till 100 % och inte ha "något" ansvar i butiken längre. Nu låter jag denna uppgift vandra vidare och jag håller nu på och lär upp en super duktig tjej. Jag önskar henna lycka till.

Jag har i mitt beslut tagit mig en tankeställare och bara tänkt på mig själv för en gång skulle. För ibland måste familjen och ens eget välbefinnade gå före jobbet.


Så nu är jag vanlig, stolt butiksråtta igen på 20 timmar=)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter bra att du får bli en människa igen!

2009-12-01 @ 07:36:50
URL: http://fiddelifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0